Friday, February 1, 2008

Amir.... meniti awal 2008



Amir.... keletah anakanda memang amat menghiburkan. Ne...!! ne....!! kata anakanda kalau dapat menyusun sesuatu mengikut 'perancangan' anakanda. "Amir susun tinggi... sampai bombongg!!!" kata anakanda. Tapi jangan jatuh! Kalau jatuh, amir mulalah menangis dan menjerit. Sabar anakanda.... Membina sesuatu bukannya mudah...
Habislah bersepah rumah kita hasil 'perancangan' anakanda. Tapi abah dan umi tak kisah. Buatlah anakanda. Mungkin ada hikmah kerja anakanda tu. Petah anakanda berbicara. Sedap abah dan umi mendengar anakanda memanggil 'kakak' pada kak husna. Manja dan jauh ke dalam bunyinya. Mudahnya 'berurusan' dengan anakanda kerana anakanda tidak banyak kerenah. Pandai bawa diri. Kalau menyusu, anakanda akan mengambil bantal sendiri. Baring dan mula menyusu.
Cuma yang susahnya bila nak 'menerangkan' sesuatu pada anakanda. Kalau makanan dah habis dimakan, anakanda masih meminta. Kalau coklat dah habis, anakanda masih mahukan coklat tu. Puaslah umi memberi penerangan...... sabar ye umi..

1 comment:

.TYRA. said...

chomeynye peel amir..:)
amirulmu'minin......;)